SCULPTUREN, BOLLEN, SFEREN

In mijn werken gebruik ik vaak het tandwiel als repetitieve vormherhaling. Mijn sculpturen ontstaan uit twee halve bollen 'die niet zonder elkaar kunnen'.
In mijn vormgeving zoek ik terug te keren naar de essentie: 'DE BOL ALS KOSMISCH GEGEVEN'

Mijn 'sferen' zijn afgesloten ruimtes. Zij krijgen een intense betekenis als 'HABITUS' voor een eigen IK. Als mens verlaat je dagelijks je eigen woning om er 's avonds naar terug te keren. We wandelen als het ware in een cirkelende beweging rond ons eigen middelpunt.
In ons druk levensritme is dit fictief middelpunt de plaats waar we 'rustig onszelf kunnen zijn'.



Sculptuur 2011


URNE ( lood op polyester) diameter 15- 20-25 cm

Sferen 2010

Sculptour 2008


Paal van de HOOP-Sculptour Beukenhof 2012

Paal van de HOOP 2012

Detail Paal vav de HOOP